Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

Świdnica

Gmina Świdnica

Świebodzice

Dobromierz

Jaworzyna

Marcinowice

Strzegom

Zarów

Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów ostrzega!

W związku z letnim okresem wyprzedażowym i kuszącymi konsumentów okazjami cenowymi, warto przed zakupem towaru w sklepie stacjonarnym zapoznać się z polityką sklepu – regulaminem – obowiązującą u danego sprzedawcy, w szczególności dotyczącą możliwości zwrotu zakupionych towarów.

Jeżeli zakupiliśmy towar w sklepie stacjonarnym należy pamiętać, że Ustawa o prawach konsumentów nadaje konsumentom prawo do odstąpienia od umowy – zwrotu towaru bez podania przyczyny, jeżeli dokonaliśmy zakupu na odległość lub poza siedzibą przedsiębiorcy a nie w sklepie stacjonarnym, ponieważ kwestie możliwości ewentualnego zwrotu towaru regulowane są postanowieniami regulaminu obowiązującego u danego sprzedawcy.

Dlatego też przed podjęciem decyzji o zakupie towaru warto sprawdzić – upewnić się czy u danego sprzedawcy można zwrócić zakupiony towar?

Sprzedawca pomimo przyznania konsumentom możliwości zwrotu towaru może wykluczyć tę możliwość np. co do bielizny czy też zakupionych towarów na wyprzedaży. Jeśli mamy taką możliwość, to

w jakim terminie możemy dokonać zwrotu towaru?

U jednego sprzedawcy może obowiązywać 7 dniowy termin, zaś u innego 30 dniowy termin do jego zwrotu;

w jaki sposób będzie wykonany zwrot zapłaty ceny?

Zazwyczaj zwrot zapłaty ceny jest wykonany w ten sam sposób w jakim dokonaliśmy zakupu, tj. w gotówce, na kartę bankomatową, ale może się zdarzyć, że będzie wykonany w bonach zakupowych.

Z kolei przy dokonywaniu zakupów towarów na odległości, np. w sklepie internetowym powyższe kwestie reguluje ww. ustawa, która przyznaje konsumentowi prawo do zwrotu zakupionego towaru bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni liczonym od dnia doręczenia konsumentowi towaru, zaś przedsiębiorca obowiązany jest nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymanego zwrotu towaru, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył konsument.

Banery/Logo